Stress

Stress

Fakta om stress


Så mange danskere har stress:

35.000 danskere er sygemeldt pga. stress - hver dag

430.000 danskere - svarende til 10 - 12 % har stort set symptomer på alvorlig stress hver dag

250.000 - 300.000 danskere lider af alvorlig stress

500.000 danskere føler sig udbrændte på jobbet


Alt for mange har stress. Hvad der er endnu værre, er at alt for mange ikke gør noget ved det.

Stress er FARLIGT, jo længere tid man går med det, jo farligere kan det blive. Det er et KÆMPE problem, for ubehandlet stress øger risikoen for mange alvorlige sygdomme, bl.a. kan det føre til depression, risiko for for højt blodtryk, påvirke hjernen og meget mere. Når man får stress, lukker kroppen langsomt ned og jo længere tid man har vedvarende symptomer på stress, nedsætter det også evnen til at komme ovenpå igen eller fungere optimalt i det daglige og derved stresse yderligere.

Stress kan udløses af mange årsager. Vi er ikke ens, og derfor er vi heller ikke "følsomme" over for de samme ting.


Holoshouse tilbyder flere behandlinger der kan afhjælpe stress og depression .

Det er årsagen der er altafgørende for hvilken behandling der kan hjælpe dig, og den finder vi frem til i fællesskab,



Hvad er stress?

Hvad er stress og hvordan adskiller stress sig fra travlhed?




Alt for mange får forvekslet stress med det at have travlt. Vores krop er giret til at have travlt. Travlhed kan føre til mange positive ting -  øget produktivitet og effektivitet. Travlhed kan derfor sagtens være positivt – så længe der er tale om travlhed i korte perioder. Kroppen kan nemlig ikke holde til altid at have travlt, for så kan det på sigt føre til stress.


Stress fører aldrig til øget effektivitet.

Der kan være  tale om stress, hvis det pludselig får negative konsekvenser fysisk eller psykisk. Der kan  f.eks. forekomme koncentrationsbesvær, søvnløshed og at du ikke kan overskue ret mange ting i løbet ad dagen. En længerevarig stress kan få varige konsekvenser for f.eks.  hukommelsen og indlæringsevner.

Kronisk stress kan medføre svære fysiske og psykiske sygdomme som f.eks. mavesår, angst og depression.


Hvad er stress og stresssymptomer?


Når stress skal defineres, hvad stress er, så er det vigtigt at kende til mulige stresssymptomer. Der er et utal af symptomer på stress og forskellige mennesker får forskellige symptomer og i varierende grader.


Eksempler på stressymptomer er:


Generel irritation · Humørsvingninger · Nedsat tolerance · Tristhed

Nedsat koncentration · Hukommelsesproblemer · Manglende overskud

Manglende appetit · Isolerer sig · Angstfølelse uden grund ·Træthed

Søvnløshed · Hovedpine · Muskelspændinger


Forebyg din stress

Ta ansvar


Mange går rundt med mange fysiske og psykiske stresssymptomer uden at være bevidst om, at de kan være på vej til at blive stressede.

Oplever du nogle af de beskrevne stress-symptomer på siden “Har jeg stress?”,  er det vigtigt at tage det alvorligt.

Jo før du begynder at forebygge din stress, jo “lettere” er det for dig, at komme stressen helt til livs.

Har du mange alvorlige stress-symptomer, vil jeg anbefale dig at søge professionel hjælp.

Find den stressbehandling som du har tillid til og tror på.

Du er meget velkommen til at ringe til mig på tlf 92 90 9393 for at få en helt uforpligtende samtale om, hvordan jeg kan hjælpe dig. Eller jeg kan guide dig videre til anden behandling der passer til din situation.

Ved milde symptomer vil du ved hjælp af nedenstående redskaber kunne gøre meget på egen hånd.


Forebyg stress.

Intet kommer af sig selv, så ønsker du at forebygge, håndtere eller reducere din stress betydeligt, skal der gøres en indsats..

Prøv dig frem og find dine favorit redskaber.


Generelt:

Frisk luft – gå en tur i det grønne

Mindst 7 timers søvn

Grin/Leg/se sjovt tv

Hør musik

Spis sundt

Fysisk kontakt til andre


Aktivitet:

Motion; gå, løb, cykel, o.lign

Gør noget godt for dig 
selv

Dyrk evt.  en hobby

Mentaltræning

Daglige afspændingsøvelser


Arbejde:

Omstrukturering af arbejdsstil

Sluk telefonen når du har fri

Hold pauser og tag en fridag


Terapi:

Lær at sige fra

Styrk troen på dig selv

Minimer din perfektionisme

Lær at sige PYT med det

Arbejd med de 
arbejdsrelaterede og eller private forhold der stresser dig


Kontakt 

Telefonisk : 92 90 93 93

Mail : holoshouse@gmail.com


Åbningstider HOLOSHOUSE

Mandag 8.00 - 20.00

Tirsdag  8.00 - 20.00

Onsdag  8.00 - 20.00


Torsdag, fredag og lørdag KUN efter aftale. 


Åbningstider klinik NEO

Mandag 8.00 - 20.00

Tirsdag  8.00 - 20.00

Onsdag  8.00 - 20.00

Torsdag 9.00 - 18.00

Fredag   8.00 - 16.00

Lørdag & Søndag 10 - 16.00 


Find vej 


Holoshouse

Amager Boulevard 124 A

2300 København S


Klinik NEO

Amager Boylevard 129

2300 København S


Holoshouse modtager mobilepay betaling - fakturabetaling & kontant betaling


Parkering er muligt 

Bus 5A & 2A lige til døren

Metro -  Amagerbro st. få minutters gang